Luck is when opportunity meets preparation.Seneca

Interesting events will be published here.

  • Coming soon: Publication of the book “Toolbox für Marketing und Management“, Wiesbaden. The most important tools that managers need today are presented here – from classic concepts such as 5 forces analysis to scrum, lean start-up and design thinking.
  • 10.8.2018: Interesting discussions about digital transformation with Prof. Dr. Harley Krohmer at the University Bern – first ideas for common research and publication projects were developed.

  • 27.7.2018: Publication of the article “Digitale Markenführung”, in: PraxisWissen, German Journal of Marketing, 1/2018, S. 9-24
  • 20.6.2018: Publication “Dialog-Marketing im Kontext der B-to-B-Markenführung”, in: Baumgarth, C. (Hrsg.), B-to-B-Markenführung, Grundlagen – Konzepte – Best-Practice, 2nd Edition
  • 14.6.2018: Post concercing the Chinese program “Made in China 2025” – and why it is important for us – Get the content here
  • 29.5.2018: Blogpost concercing the six Chinese companies – very manager should know Get the content here
  • 18.5.2018: Publication of the book “Digitale Business Leadership” (in English), Wiesbaden

Ralf T. Kreutzer – Annette Pattloch – Tim Neugebauer – the authors

  • 18.5.2018: Publication of the book “Führung und Organisation im digitalen Zeitalter – kompakt“, Wiesbaden
  • 7.5.2018: Presentation “Digital Branding“, Symposium Omnichannel Exzellenz, Brand & Retail Management Institute @ ISM, Cologne
  • 16.5.2018: Presentation “Digitaler Darwinismus und die Notwendigkeit einer digitalen Transformation“, FIS Innovationstag, Schweinfurt
  • 15.5.2018: Presention “Erfolgsfaktor CRM – Die Rolle der IT im digitalen Zeitalter“, FIS Innovationstag, Schweinfurt
  • 3.5.2018: Presentation “Digitaler Darwinismus”, FHWS, Prof. Dr. Karten Kilian, Würzburg
  • 4.5.2018: Participation at the annual AfM meeting (Arbeitsgemeinschaft für Marketing) in Würzburg
  • 23.4.2018: Publication of the article “Holistische Markenführung im digitalen Zeitalter – Voraussetzung zur Erreichung einer Omnichannel-Exzellenz”, in: Böckenholt, I./Mehn, A./Westermann, A. (Hrsg.): Konzepte und Strategien für Omnichannel-Exzellenz, Innovatives Retail-Marketing mit mehrdimensionalen Vertriebs- und Kommunikationskanälen, Wiesbaden, 2018, S. 111-147 
  • 16.4.2018: Publication of the article “Führungs- und Organisationskonzepte im digitalen Zeitalter”, in: Deutscher Dialogmarketing Verband (Hrsg.), Dialogmarketing Perspektiven 2017/2018, Tagungsband 12. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, Wiesbaden, 2018
  • 29.3.2018: Publication of the book “E Mail Marketing kompakt”
  • 29.3.2018: Interview about Online Marketing, Digital Branding, Content MarketingGo to the interview
  • 13.3.2018: Publication of the book “Social Media Marketing kompakt”
  • 5.2.2018: Publication of the article “Customer Experience Management – Wie man Kunden begeistern kann”, in: Rusnjak, A./Schallmo, D. R. A (Hrsg.), Customer Experience Management, Wiesbaden
  • 5.2.2018: Presentation “Digitalisierung in der Produktion“, Volkswagen Universität, Wolfsburg
  • 2.2.2018: Interview “Bär meets Adler” – Go to the interview
  • 30.1.2018: Member of the jury for the E-Mail-Award 2018
  • 3.-14.1.2018: Participation at the study trip of the German Dialogue Marketing Accociation to South Korea and China
  • 4.1.2018: Publication of the book “Praxisorientiertes Online-Marketing”, 3rd Edition
  • 9.12.2017: Interview concerning “Change management and digital transformation”Go to the interview
  • 30.11.2017: Jury meeting and presentation of the Marketing Intelligence & Innovation Awards (MIIA),  Quadriga Media Berlin GmbH, Berlin
  • 22.11.2017: Presentation “Digitaler Darwinismus – Herausforderungen und Lösungskonzepte“, Prof. Dr. W. Fritz, TU Braunschweig
  • 18.11.2017: Presentation “Organisatorische Implikationen der digitalen Transformation”, Fachzeitschrift Der Betriebswirt, Gernsbach
  • October 2017: Publication of the book “Dematerialization – The Redistribution of the World in Times of Digital Darwinism,” (together with Land, Karl-Heinz)
  • 27.9.2017: Presentation “Führungs- und Organisationskonzepte im digitalen Zeitalter als Grundlage eines erfolgreichen (Dialog-)Marketings”, 12. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, DMCC-Dialog Marketing Competence Center, Universität Kassel
  • July 2017: Publication of the article “Rating- und Review-Management”, in: WiSt, 7/2017, p. 17-24
  • July 2017: Participation at Round Table SAP Future of Work, Berlin; topic: What are the consequences for Brand Managers from purpose activation?
  • July 2017: Member of the jury to award the “EDDI – Erfolg durch Dialogmarketing”
  • May 2017: Participation at the annual AfM meeting (Arbeitsgemeinschaft für Marketing) in Vienna
  • May 2017: Publication of the 5th edition of the book “Praxisorientiertes Marketing
  • May 2017: Publication of the book “Digitale Markenführung – Digital Branding in Zeiten des digitalen Darwinismus” (together with Land, Karl-Heinz)
  • April 2017: Publication of the article “Ansätze zur (Kunden-)Wertermittlung im Online-Zeitalter”, in: Helm, Sabrina/Günter, Bernd/Eggert, Andreas, Kundenwert, 4th Edition, p. 499-520
  • April 2017: Publication of the article “Erfolgsfaktoren im Content-Marketing”, in: Hilker, Claudia, Content-Marketing in der Praxis, p. 44-56
  • March 2017: Publication of the article “Rating- und Review-Management – Ein (noch) unterschätzes Aufgabenfeld”, in: Deutscher Dialogmarketing Verband (Editor), Dialogmarketing Perspektiven 2016/2017, Tagungsband 11. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, 2017, p. 109-126
  • March 2017: Publication of the article “Ausgestaltung der digitalen Transformation” (together with Land, Karl-Heinz), in: Jochmann, W./Böckenholt, I./Diestel, S. (2017, Editors), HR-Exzellenz, Innovative Ansätze in Leadership und Tranformation, p. 127-149
  • February 2017: Publication of the article “Treiber und Hintergründe der Digitalen Transformation“, in: Schallmo, D./Rusnjak, A./Anzengruber, J./Werani, T./Jünger, M. (2017, Editors), Digitale Transformation von Geschäftsmodellen, p. 33-58
  • January 2017: Publication of the book “Digital Business Leadership – Digitale Transformation, Geschäftsmodell-Innovation – agile Organisation – Change-Management” (together with Neugebauer, Tim; Pattloch, Annette)
  • January 2017: Publication of the article “Konzeption und Grundlagen des Change-Managements”, in: WiSt, 1/2017, p. 10-17